Ők a második legnagyobbak, és bizakodnak
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége növekvő első negyedéves árbevételről számolt be közzétett jelentésében.
A holland cég azt közölte, hogy az idei első negyedévben az árbevétele 7,2 százalékkal, 8,18 milliárd euróra (3225 milliárd forint) nőtt az egy évvel korábbi 7,63 milliárd euróról. Az eladott sör mennyisége organikusan 4,7 százalékkal emelkedett, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 2,5 százalékot. A növekedés elsősorban az ázsiai és csendes-óceáni térség 9,4 százalékos bővülésének tudható be, ez ellensúlyozta a mérsékeltebb, 1,6 százalékos európai növekedést. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti – ismertette a távirati iroda.
A sörgyár változatlanul hagyta az idei évre vonatkozó profit-előrejelzéseit. Az üzemi eredményt „alacsony-magas egyszámjegyűre” várja, az adózott eredményt pedig ennél alacsonyabbra. A Heineken már nem publikál negyedéves adózás utáni nyereségadatokat, kizárólag féléves vagy egész éves profitszámokat ismertet. A cég tavalyi adózott eredménye 2,3 milliárd euróra mérséklődött a 2022. évi 2,7 milliárd euróról. Tavaly az összesített söreladás 4,7 százalékkal csökkent, aminek a 60 százalékát, az értékesítés Nigériában és Vietnamban bekövetkezett meredek zuhanása okozta.