2024 október 05

Pénzügyi feladataink is lehetnek irodai adminisztrációs munkák esetén?

Az irodai adminisztrációs munkák esetén sokakban felmerül, hogy lehetnek-e olyan feladataik, melyek során pénzügyi tudásra is szükség van? Esetleg még készpénzt is kell kezelniük? Ebben a cikkünkben igyekszünk egy kis betekintést nyújtani a különböző irodai pozíciókba.

Kis cég = pénzügyi feladatok az irodistának!

Ha Győrben vagy környékén keresünk adminisztrációs, irodai munkát, akkor érdemes megnézni a Győrállás aktuális nyitott pozícióit a https://gyorallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka oldalon.

Amikor egy kisebb cég keres valakit irodai pozícióba, akkor jó eséllyel ő lesz az egyetlen egy, aki az ottani papírmunkával, valamint a különböző pénzügyi bizonylatokkal és még a házi pénztárral is meg kell birkózzon.

Ilyen esetben igen összetett tud lenni egy ilyen pozíció. Mindenhez érteni kell, vagy legalábbis a betanulást követően tudni kell, hogy mi hol van, és mikor mihez kell nyúlni.

Pénzügyi asszisztensi munka

Ha kifejezetten egy ilyen állásra jelentkezünk, akkor nyilván nem fogunk meglepődni azon, hogy pénzügyi feladataink is lesznek. Ilyenkor egyértelmű, hogy kezelnünk kell a napi bejövő és kimenő pénzügyi bizonylatokat, követnünk kell a teljesítéseket, kifizetéseket, sőt még akár kisebb “behajtási” tevékenységet is végeznünk kell a kifizetetlen számlák esetén.

Ami biztos, hogy értenünk kell a számokhoz, nem ártanak a statisztikai alapismeretek sem, valamint kelleni fog egy igen stabil Excel tudás, melyre napi szinten szükségünk lesz. Feltehetően időnként, akár elég sűrűn is kimutatásokat, diagramokat kell majd készítenünk. Sőt, döntéselőkészítő anyagokat is össze kell majd állítanunk egy ilyen pozícióban.

Emellett persze a napi pénzügyi és számviteli anyagok kezelését is el kell majd végeznünk. Valamint mindent precízen elő kell készítenünk.

Irodai adminisztrációs munka pénzügyi feladatokkal?

Sok esetben a cég mérete fogja azt meghatározni, hogy lesznek-e pénzügyi feladataink egy irodai munka esetén. Mint azt már írtuk is, egy kis vállalkozásnál biztosak lehetünk benne, hogy bele kell kóstolnunk ebbe a területbe is. Azonban egy nagyobb vállalat esetén bizonyára megvan erre is a megfelelő ember, nekünk pedig nem kell olyanba belefolynunk, ami nem a mi munkakörünkhöz tartozik.

Webshop munkatárs

Ez egy olyan állás, amihez szinte bármi hozzátartozhat, legalábbis egy webáruház működésével kapcsolatban. Egészen a rendelések beérkezésétől a csomagok futárszolgálatnak való átadásáig bármilyen feladat szembe jöhet velünk.

A rendelések feldolgozása, az ügyfelekkel való írásos vagy telefonos egyeztetés, a beszerzői feladatok ellátása, a webáruház adminisztrációja, sőt még a számlázás és a csomagolás is beletartozhat egy ilyen munkakörbe. Ez egy igazi mindenes pozíció, mely során beletanulhatunk abba, hogy miként is működik egy webáruház.

Mint látható, sok irodai adminisztrációs pozícióban találkozhatunk pénzügyi feladatokkal.