Adobe: nagyot megy az AI
Az Adobe pénteken az előzetesen vártnál némileg erősebb negyedéves eredményekről számolt be.
A vállalat pénteken közölte, hogy a szeptember 1-el lezáródó negyedévben 4.89 milliárd dolláros árbevételt értek el. Ez 10 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos periódusához. Az Adobe korábban 4.83-4.87 milliárd dollárról szóló iránymutatást közölt. A Wall Street-i elemzpk 4.87 milliárd dolláros árbevétellel kalkuláltak. Az Adobe sikeresen megugrotta mindkettő várakozást.
Az egy részvényre jutó korrigált eredmény 4.09 dolláron alakult, ami szintén némileg felülmúlta a várakozásokat. A korábbi becslések részvényenkéntu 3.95-4 dollár nyereségről szóltak. Az elemzői konszenzusos becslés pedig részvényenkénti 3.98 dollárról szólt.
Az Adobe pénzügyi igazgatója, Dan Durn a Barron’s-nak adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy ez „egy kirobbanóan jó negyedév” volt. A vállalat az év elején elindította a Firefly platformot, amely a mesterséges intelligenciát használja. Az AI kezd kifizetődni, sikerült emelniük az előfizetési árakat is.
„Az AI által támogatott kreativitás új korszakát indítjuk útjára világszerte a termékportfóliónkban található innovatív megoldásokkal.” – mondta el Shantanu Narayen, az Adobe vezérigazgatója a negyedéves jelentést kísérő nyilatkozatban. „A Firefly, az Express, a Creative Cloud és a GenStudio közelmúltbeli bevezetése felhasználók milliói számára teszi elérhetővé az Adobe varázslatát, mindezt az AI segítségével.” -tette hozzá.
Esik az árfolyam
Az Adobe a jó negyedéves eredmények ellenére több mint 5 százalékos mínuszba fordult pénteken. A Davidson elemzője, Gil Luria megjegyezte, hogy az Adobe minden fronton teljesít. Az elemző azonban megtartotta semleges besorolását a részvényre. Az elemző 500 dolláros célárat közölt, ami a jelenlegi árfolyam alatt van.
Az Adobe lendületesen kezdte az évet, május körül állt igazán szép emelkedő pályára a papír. 2023-ban több mint 55 százalékos pluszban van a vállalat.
Forrás: Marketwatch
Borítókép forrása: www.shutterstock.com