2024 december 27

Komoly hatótávval érkeznek az új elektromos Toyoták

A Toyota „áttörést” ünnepel az akkumulátorgyártási módok kutatása kapcsán. A japán autógyártó nagyobb hatótávolságot és a 40 százalékos költségcsökkentést emleget a következő generációs elektromos autók kapcsán.

A Toyota újgenerációs elektromos modelljei várhatóan 2026-ban lépnek piacra. A japán autógyártó ezekben az új modellekben új akkumulátor technológiát kínál majd, melynek következtében a hatótávolság elérheti a 800 kilométert is. Az új modellek akár 40 százalékkal is olcsóbbak lehetnek, mint a Toyota bZ4X.

A Toyota 2030-ig világszerte 3.5 millió elektromos autót szeretne eladni. Az autógyártó becslése szerint ebből 1.7 millió darab már az újgenerációs modellek közül kerülhet ki. A hatékonyság maximalizálása érdekében az új modelleket úgy tervezik, hogy könnyebbek és aerodinamikusabbak legyenek.

Az aerodinamika egyik kulcsa a laposabb akkumulátorok lehetnek. A Toyota szerint az akkumulátor magasságának csökkentése kulcsfontosságú tényező a jobb hatékonyság szempontjából. Az kisebb méretű akkumulátor, aerodinamikusabb kialakítást tesz lehetővé, ami csökkenti a légellenállást. A ma is kapható bZ4X elektromos modellben az akkumulátor körülbelül 150 mm magas. Ez a következő generációs modelleknél 120 mm-re csökkenhet. A Toyota azt is megerősítette, hogy ez lehetővé teszi a „nagyteljesítményű sportmodellek” gyártását is, melyhez 100 mm-es akkumulátor-magasságot céloz meg a gyártó.

Toyota

Fokozódó verseny az elektromos autók piacán

Tegnap arról számoltunk be, hogy az elektromos járművek piacán egyre nagyobb a verseny. A két amerikai autógyártó-óriás, a General Motors és a Ford lemaradni látszik az EV versenyben, ezért nagyszabású terveket készítettek.

A Ford az elkövetkező néhány évben nagyjából 7 milliárd dollárt tervez költeni akkumulátorgyárak és EV-gyártó létesítmények építésére Kentuckyban és Tennessee-ben. A General Motors 2020 és 2025 között összesen 35 milliárd dollárt szán EV fejlesztésekre. Az Egyesült Államokban gyártott elektromos autók értékesítése 47 százalékkal nőtt meg 2023 első felében 2022 azonos időszakához képest.

Forrás: Marketwatch

Borítókép forrása: www.shutterstock.com