2024 október 05

Mi alapján válasszon kinézetet, sablont a weboldalának, webáruházának?

Egy weboldal vagy webáruház kialakításakor sokféle szempontot kell mérlegelni, és a legtöbb weboldalépítő és e-kereskedelmi platform sokféle designt kínál, amelyek közül választhat, így könnyű belefulladni a végtelennek tűnő lehetőségek tengerébe.

Minél több előre elkészített, de természetesen az adott cégre szabható sablont nézeget, annál kevésbé látja a különbségeket, és annál kevésbé tudja, melyiket válassza, melyik lesz a megfelelő. A jó hír azonban az, hogy ez a folyamat valójában leegyszerűsíthető, ehhez mutatunk néhány tippet. 

Számít-e, hogy mi tetszik?

Az üzemeltetők gyakran esnek abba a hibába, hogy kizárólag a saját ízlésüknek megfelelően választanak sablont, nem pedig a célcsoport igényeinek, a termékkör jellemzőinek megfelelően. A webáruház bérlés lehetőséget ad arra, hogy választás előtt egyes témaköröknek megfelelő, termékpalettával feltöltött bemutató áruházak példáján keresztül lássa működés közben az egyes kinézeteket, az azokban rejlő lehetőségeket. 

A szolgáltatók az ügyfelek igényeinek megfelelően fejlesztik nemcsak a webshopok funkcióit és adminfelületét, hanem a kinézetek tervezése során is fontosnak tartják a véleményeket. 

Milyen szempontok szerint válasszon sablont?

A webáruházak a vásárlókért vannak, így a vásárlói szokások az egyik legfontosabb tényező, amit a sablonválasztásnál figyelembe kell venni. Nem nehéz belátni, hogy az egyes korosztályok másfajta online vásárlói szokásokkal rendelkeznek, ahogy nemenként és termékkörönként is különböző lehet a megközelítés, keresés. Nem hagyható figyelmen kívül, hogy a vásárlók a szokásaik alapján milyen utat járnak be a webáruházban, hogyan keresnek és jutnak el a megvásárolni kívánt termékhez, hiszen egy rossz struktúra visszafordulásra késztetheti őket.

A termékkategóriák minden webáruház esetén rendkívüli fontossággal bírnak, ezek adják az e-kereskedelmi platform lényegét, így a kialakítás előtt ennek átgondolása nagyon lényeges, ahogy a felépítése is. A kategóriastruktúrának a termékeken és a keresési szokásokon kell alapulnia, és a dizájnnak ezt kell maximálisan támogatnia. 

A termékadatok, így a termékképek is meghatározóak, ezek megjelenítésének módja is sablononként eltérő lehet. 

Arculat és marketing

Természetesen az arculat is meghatározó lehet, ezért a sablonok tervezésénél a funkciók sokasága mellett a felhasználói felület (UI) és a felhasználói élmény (UX) fontos szempontok. Azonban a kinézet a későbbiek folyamán bármikor átszabható, ellenben a vásárlói szokások figyelembevételével kialakított struktúrával.

Üzleti célok, marketingtervek nélkül, bármilyen jó is egy termék, nem jönnek az eredmények. Át kell gondolni, hogy hogyan szeretné megszólítani a vásárlókat, milyen elemek fontosak ezzel kapcsolatban, milyen igényeket kell tudni kiszolgálni.

Mint látható, a sablon kiválasztása az üzleti sikerek szempontjából döntő jelentőségű, így érdemes a kiválasztás előtt időt szánni a lehetőségek megismerésére.