Nem jön be a Disney álom
A Walt Disney részvényei több mint 8%-ot a mai napon. A meglepő zuhanást a streaming előfizetők számának csökkenése okozta.
Szakadó árfolyam, csúnya célárak
A csökkenés mintegy 15 milliárd dollárt törölt el a vállalat piaci értékéből, miután legalább 10 elemző csökkentette a részvényre vonatkozó árcéljait. A Warner Br
os Discovery és a Paramount Global részvényei több mint 2%-ot estek.
Emelkedő árak, csökkenő közönség
„A Disney+ nem azért veszít kevesebb pénzt, mert egyre több előfizetője van, hanem az áremelések és a jobb költséggazdálkodás miatt” – mondta Mike Proulx, a Forrester elemzője.
„A marketingdollárok csökkentése ellentétben áll az előfizetők számának növekedésével”.
A streaming egység működési vesztesége 400 millió dollárral csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest, amihez hozzájárult a tavaly decemberi áremelés az Egyesült Államokban és Kanadában.
A vállalat azt tervezi, hogy idén ismét megemeli a reklámmentes Disney+ szolgáltatás árát. Ezen túl a költségek csökkentése érdekében egyes alacsony nézettségű tartalmakat is eltávolít a szolgáltatásaiból.
„Néhány befektető megkérdőjelezheti ezt a taktikát, tekintve, hogy a Disney most veszített előfizetőket” – mondta Brandon Nispel, a KeyBanc Capital Markets elemzője.
„Úgy tűnik azonban, hogy a cél az, hogy több előfizetőt tereljenek a Disney+ reklámokkal támogatott szintje felé… ami a vállalat szerint javíthatja a monetizációt.”
4 millióval kevesebb
A második negyedévben a Disney+ szolgáltatás mintegy 4 millió előfizetőt veszített, szemben az 1,3 milliós nettó bővülésre vonatkozó becslésekkel a Visible Alpha szerint.
A veszteségeket a Dél-Ázsiára összpontosító Disney+ Hotstar kínálatából való elvándorlás okozta. A Disney elvesztette az indiai Premier League krikettmeccsek közvetítési jogait. Ezek az előfizetők kevésbé értékesek a vállalat számára, mivel alacsonyabb egy felhasználóra jutó átlagos bevételt (ARPU) generálnak, és ez a mutató 20%-kal, 59 centre esett vissza.
A Disney szerint a gyengülés a folyó negyedévre is kiterjedhet. „Sok befektető a közvetlenül a fogyasztóknak szóló előfizetők számának növekedésének hiányára fog összpontosítani” – mondta Michael Nathanson veterán médiaelemző.
„(De) a befektetők jobban járnának a magasabb fizető ügyfelek kisebb teljes megszólítható piacával. Ez egy logikusabb, bár kevésbé szexi út.”
Forrás: reuters.com
Képek forrása: shutterstock