2024 november 10

Szertefoszlik a varázslat? – Tesla report

Közzétette a várva várt reportját a Tesla. A reakciók nos, nem túl rózsásak. A növekedési részvény erősen megszenvedte Elon Musk árcsökkentési hullámát, hiszen a marzs csökkenésével a számok is redukálódtak.

Extrém elvárások, nem annyira extrém számok

A vállalat két éve a legalacsonyabb negyedéves bruttó árrést könyvelte el. Ez főkétn az agresszív árcsökkenésnek tudható be, az Egyesült Államok és Kína piacain. A tech cég így akar lépést tartani az egyre szélesebb és gyorsabb versennyel, miközben az emberek zsugorodó pénztárcájának is eleget akar tenni. Elon Musk szerint az elérhetőség fontosabb, mint a jelenlegi marzsok.

„Jobb, ha nagyszámú autót alacsonyabb árrés mellett adunk el, és ezt az árrést a jövőben, az autonómia tökéletesítése során betakarítjuk” – mondta Musk az elemzőknek egy konferenciahíváson. Elmondta, hogy bár a gazdaság továbbra is bizonytalan, az EV-gyártó megrendelései meghaladják a termelést.

Musk, aki korábban azt mondta, hogy idén 2 millió jármű kiszállítását szerette volna elérni, szerdán nem volt hajlandó ezt megerősíteni, de kitartott a vállalat hivatalos 1,8 millió kiszállításos célja mellett.

A Tesla aggasztó kínai értékesítési adatai azt jelzik, hogy a vártnál jobban lassul a járművei iránti kereslet a helyi EV-cégek növekvő konkurenciája miatt” – mondta Jesse Cohen, az Investing.com vezető elemzője.

A Tesla közleményében azt írta, hogy működési árrése továbbra is a legmagasabb marad a nagy autógyártók között. A vállalat 19,3%-os teljes bruttó árrést jelentett, ami elmaradt a 22,4%-os piaci várakozásoktól. Elemzők szerint az EV-gyártónak további árcsökkentésre lehet szüksége, az árháború nyomása miatt különösen Kínában, még akkor is, ha új berlini és texasi gyárai ontják magukból az autókat.

A Tesla az első negyedévben 14,38 milliárd dolláros rekordszintű készletről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 6,69 milliárd dollárral. A negyedév során 154 millió dollár készpénzt égetett el, és többet is fogyasztott volna, ha nem lenne egy 1,6 milliárd dolláros nyereség, amelyet „befektetések lejáratából származó bevételeknek” tulajdonítottak.

Az árfolyam 6%-al került lejjebb a piac zárása után, hiszen a realitások talajára visszataláló Tesla, nem tud megfelelni, a csodákat váró befektetőknek.

Új modellek?

Musk 2020-ban bejelentette, hogy új akkumulátorcellák gyártását tervezi, hogy felére csökkentse az EV legdrágább részének költségét, de a vállalatnak gondot okoz az ilyen cellák gyártásának felfuttatása.

A Tesla célja az összeszerelési költségek felére csökkentése, de nem közölte, hogy mikor debütálnak a régóta várt, megfizethető árú elektromos járművek. A Tesla-rajongók már jó ideje vágynak arra, hogy a Tesla felfrissítse öregedő modellkínálatát.

Januárban Musk azt mondta, hogy a Tesla várhatóan idén nyáron kezdi meg a Cybertruck gyártását, de a sorozatgyártásra csak jövőre kerül sor. A szerdai telefonbeszélgetésen azt mondta, hogy a harmadik negyedévben várható a Cybertruck átadási eseménye.

A Tesla nettó nyeresége közel negyedével, 2,51 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbihoz képest, amit a magasabb nyersanyag-, logisztikai és garanciális költségek, valamint a 4680-as akkumulátorcellák gyártásának drágulása okozhatott.

Forrás: investing.com

Képek forrása: shutterstock