Csalódást okozott a Home Depot
A Home Depot Inc., az Egyesült Államok és egyben a világ legnagyobb barkácsáruházláncának bevétele a vártnál némileg kevésbé emelkedett a tavalyi pénzügyi év utolsó negyedévében.
A cég azt közölte, hogy a január 29-ével zárult három hónapban bevétele 0,3 százalékkal, 35,83 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 35,72 milliárd dollárról. Azonban nem érte el az elemzők által előrejelzett 35,97 milliárd dollárt. A Home Depot így 2019 novembere óta először nem érte el a Wall Street bevételi várakozásait a rekordszintű infláció, a fogyasztói magatartás megváltozása és a lakáspiac lassulása közepette. A Home Depot adózás utáni nyeresége a január 29-ével zárult negyedévben 0,3 százalékkal, 3,36 milliárd dollárra emelkedett. Az egy évvel korábbi negyedik negyedévi 3,35 milliárd dollárról. Az egy részvényre jutó eredmény 3,21 dollárról 3,30 dollárra emelkedett. Elemzők előzetesen 3,28 dolláros részvényenkénti nyereségre számítottak. Összehasonlítható alapon a társaság negyedik negyedéves bevétele 0,3 százalékkal csökkent. Az elemzők véleményének átlagában 0,6 százalékos növekedés szerepelt.
Home Depot nyereség
Összességében a vállalat 157,4 milliárd dolláros árbevételt ért el a 2022-es pénzügyi évben, ami 4,1 százalékos növekedés az előző évihez képest képest. A Home Depot ugyanakkor 17,1 milliárd dolláros nyereséget ért el a 2021-es pénzügyi évben jegyzett 16,4 milliárd dollár után. Összehasonlítható alapon a társaság eladásai 3,1 százalékkal nőttek a tavalyi pénzügyi évben. A Home Depot előrejelzése szerint az eladások és az összehasonlítható eladások nagyjából változatlanok maradnak az idei pénzügyi évben, míg a részvényenkénti eredmény romlása valószínűsíthető.
Az elemzők számára csalódást okozó, visszafogott előrejelzést a vállalat a változó fogyasztói magatartással magyarázta. A fogyasztók a szolgáltatások felé mozdulnak el az áruktól, megtakarításaikat inkább élményszerzésre és utazásra fordítják, mint árukra. Míg a világjárvány időszakában az áruk felé mozdultak el a fogyasztók. Az utóbbi időben fokozatosan ismét teret nyernek a szolgáltatások – nyilatkozta Richard McPhail, a Home Depot pénzügyi igazgatója kedden.