2025 január 17

Jelentősen nőtt a Heineken bevétele

A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége a várakozásokat meghaladó működési eredménnyel zárta a tavalyi évet, nőtt az árbevétele és az értékesített mennyiség is.
A holland cég szerdán azt közölte, hogy a tavalyi működési eredménye a 2021. évi 3,41 milliárd euróról 24 százalékkal, 4,5 milliárd euróra nőtt, felülmúlva a 4,43 milliárd euróval számoló elemzői várakozásokat. A vártnál kedvezőbb eredményhez a magasabb értékesítési árak mellett az ázsiai eladások fellendülése is hozzájárult. A Heineken bevétele tavaly éves szinten 19,1 százalékkal, 34,676 milliárd euróra nőtt. A söreladások organikusan 6,9 százalékkal nőttek tavaly. Az Afrikát, Közel-Keletet és Kelet-Európát egyesítő régióban 1,5 százalékkal, Amerikában 3,7 százalékkal, Európában 4,6 százalékkal nőtt az értékesítés, a legnagyobb mértékben, 29,3 százalékkal pedig az ázsiai és csendes-óceáni régióban bővültek az eladások. A cég vezetősége részvényenként 1,73 euró osztalékot javasolt a múlt évre az egy évvel korábbi 1,24 euró után. A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió miatt kilép az orosz piacról és másik tulajdonosra ruházza át üzletét. A Heineken a világ több mint 190 országában értékesíti termékeit. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, az Anchor, a Biere Larue, a Bintang, a Birra Moretti, a Cruzcampo, a Desperados, a Dos Equis, a Foster’s, a Newcastle Brown Ale, az Ochota, a Primus, a Sagres, a Sol, a Star, a Strongbow, a Tecate, a Tiger és a Zywiec. A holland konszern Magyarországon a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. révén van jelen. Soproni gyárában közel százféle terméket gyártanak.