5 dolog, amire oda kell figyelned ha sikeres vállalkozást szeretnél
Mutatunk 5 olyan fontos lépést, amelyet feltétlen meg kell fontolnod, ha sikereket szeretnél elérni!
Vállalkozónak lenni izgalmas, kihívásokkal teli feladat. Elsőre talán egyszerűnek tűnik a vállalkozók élete, ha még nem kóstoltál bele: saját magad főnöke lehetsz, rugalmas munkaidővel, és a fejlődés és siker csak a Te kezedben van. A legtöbben azonban egyetértünk abban, hogy sikerre vinni egy kisvállalkozást, legyen szó akár a szolgáltatószektorról, akár e-kereskedelemről, korántsem könnyű dolog. Izzadságos munka, átdolgozott éjszakák állnak az olyan cégek mögött, akik valóban jól pozícionálják magukat. De mégis, mire kell figyelned ha most indítanád el vállalkozásod? Mutatunk 5 fontos dolgot, amit semmiképp se hagyj ki!
#1 Olyan területet válassz, ahol tudsz érvényesülni, ahol tudsz egyedi lenni.
A sikeres vállalkozást az alapötlet határozza meg, ezért nem érdemes beleugrani az első jónak hangzó megoldásba komolyabb utánajárás nélkül.
Természetesen képességeid, érdeklődési köröd is szerepet játszik abban, hogy milyen vállalkozásban gondolkodsz – és ez így is van jól. Fontos azonban, hogy a területen ahova belépni készülsz, valamiben egyedi légy!
Vállalkozásod egyedi terméktulajdonságait USP-nek hívjuk (Unique Selling Proposition), és megléte alapvető fontosságú! Az USP mutatja azt, hogy miben vagy más, miben vagy jobb mint konkurenciád, miért Téged érdemes választania leendő vásárlóidnak.
#2 Egy jól felépített üzleti terv, árazási stratégia
Ha sikerül is jó pozíciót találni magadnak a piacon, hosszú távon nem érhetsz el sikereket komolyabb üzleti terv nélkül.
Rengeteg startup vállalkozás fullad bele abba, hogy nem látja át pontosan a bevételeket és kiadásokat: örülnek, ha sikerül eladniuk, de csak viszonylag későn döbbennek rá, hogy pl. a webáruház árazási stratégiája alapvetően rossz, és a nyereséget elviszi a szállítási, csomagolási költség, stb.
Abban mindannyian egyetértünk, hogy egy vállalkozás befektetést igényel és az első időszakokban aligha lesz nyereséges, azonban fontos látnod hogy hova kell eljutnod (pl.: hány eladott termék/hó) ahhoz, hogy nyereséget termelj, és milyen nagyságrendekben éri az meg neked, mennyi időd van elérni ezt a szintet.
#3 Egy megfelelő weboldal
Az internet ma már megkerülhetetlen, bármivel foglalkozol is. A legtöbb ember döntéshozatali mechanizmusában így vagy úgy, de szerepe van az online térnek, ezért Neked is gondolnod kell erre. Vállalkozásodnak éppen ezért szüksége vagy egy weboldalra is.
A jó weboldal nem csak az alapvető információkat tartalmazza rólad, de segít a döntéshozatalban, a konverziós útvonalban is célközönséged számára: nem csak „boltod” kirakataként szolgál, de egyben eladó, kasszás, és menedzser is!
#4 Egy ütős online marketing stratégia
A jó weboldal nagyon fontos alap, azonban önmagában nem elég, ha nem terelünk rá látogatókat. Éppen ezért foglalkoznod kell az online marketinggel is, amely célközönséged megszólítja, weboldaladra tereli, majd akár az utógondozást is megoldja automatizálva.
Az online marketing egy komplex eszközrendszer, ezért adhoc belevágni nem sok értelme van: megfelelő marketing stratégiával azonban rendkívüli eredményeket hozhat!
A keresőoptimalizálás mint az online marketing fontos része segít neked, hogy célközönséged könnyen megtaláljon a keresőbe beírt kifejezések alapján. Ez egy hosszú távon megtérülő eszköz, melyet fizetett hirdetésekkel és közösségi média marketinggel egészíthetsz ki.
Amennyiben úgy gondolod, ideje összeállítani marketing stratégiád, IDE kattintva kérhetsz segítséget!
#5 Kitartás!
A legtöbb startup vállalkozás tulajdonosa ugrásra készen várja az első vásárlóját, megrendelőjét. Ez így is van rendjén, sőt, az első néhány kapcsolatfelvételre nem is kell olyan sokat várni – azonban a teljes megtérülés és növekedés már nehezebb pálya.
Minden eszköznek idő kell, hogy beérjen, és brandednek is idő kell, hogy jobban megismerjék a felhasználók – ezért a fentiek mellett egy nagy adag kitartásra is szükséged lesz. A leírt lépésekkel azonban a siker garantált!