A Saudi Aramco is beszállna a Renault-Geely hajtáslánc bizniszbe
A Renault SA és a kínai Geely Automobile Holdings a Saudi Aramco olajipari konszern bevonását tervezik befektetőként és együttműködő partnerként a tervezett benzin-hibrid hajtáslánc technológia fejlesztésével foglalkozó közös vállalatukba – értesült a Reuters hírügynökség a tárgyalások részleteit ismerő három különböző forrásból.
A tavaly már bejelentett, de hivatalosan még név nélküli Geely-Renault hajtáslánc-technológiai vállalatban, amelynek a létrehozásán a két autóipari konszern jelenleg dolgozik, a Saudi Aramco 20 százalékos, a Renault és a Geely pedig egyaránt 40 százalékos részesedéssel rendelkezne. Az együttműködési terv bejelentésekor a két autóipari vállalat közölte, hogy 17 üzemben és három kutatás-fejlesztési központban összesen 19 ezer alkalmazottat foglalkoztatnának. A Renault-nál a „Horse”, a Geely-nél pedig a „Rubik” kódnév alatt futó együttműködési terv pénzügyi részletei nem ismertek. Értesülések szerint azonban az Aramco befektetése a benzinmotorok dekarbonizációs technológiájának, valamint szintetikus üzemanyagoknak és következő generációs hidrogénhajtás-technológiának a fejlesztését finanszírozná. Van már arra példa, hogy nagy olajipari konszernek együttműködésre léptek autóipari vállalattokkal megújítható forrásból származó üzemanyagokkal és hidrogénnel működő motorok és hajtóművek fejlesztésére – közölte a távirati iroda.
Amennyiben azonban az említett megállapodás létrejön, akkor a Saudi Aramco lesz az első igazán nagy olajipari konszern, amely befektetéssel száll be autóipari technológiai fejlesztésbe az elektromobilitásnak a belsőégésű motorokra jelentett veszély kivédése érdekében. A Reuters hírügynökség által megtekintett dokumentum szerint az együttműködés célja egy olyan hajtásláncgyártó közös vállalat létesítése lenne, amely évente 5 millió „alacsony emissziós értékekkel rendelkező hibrid motort és hajtásláncot” állítana elő. Az elképzelés szerint a belsőégésű motor kizárólag az áramtermelést szolgálná a járművekben, így mindig a lehető leghatékonyabb módon, legalacsonyabb emissziós értékekkel működne. A Reuters hírügynökség érdeklődésére a Renault és a Geely elzárkózott az értesülés kommentelésétől, a Saudi Aramco pedig egyelőre nem válaszolt. Az Aramco beszállásához a tervezett Renault-Geely együttműködésbe még a két autóipari cég igazgatótanácsának a jóváhagyása is szükséges lesz.