Új kihívója lehet az Apple-nek?
Pénteken a vállalat Európában bemutatta a középkategóriás Honor 70 okostelefont, és azt mondta, hogy a jövőben egy be nem jelentett összehajtható telefon érkezik a régióba és más nemzetközi piacokra is. Ez lesz az első alkalom, hogy a Honor összehajtható készüléket dob piacra a tengerentúlon – közölte a vállalat. A Honornak Kínán kívül, ahol kevesebb mint 1%-os okostelefon-piaci részesedéssel rendelkezik, nehéz dolga van. A márkát a Huawei 2020 végén adta el egy kínai vevőkből álló konzorciumnak, hogy így élje túl az amerikai szankciókat. 2019-ben és 2020-ban a Huaweit számos amerikai szankció sújtotta, amelyek elvágták a Google szoftverekhez és kulcsfontosságú chipekhez való hozzáférését, tönkretéve ezzel az okostelefon-üzletágát. Azóta a Honor számos okostelefont dobott piacra. Idén a zászlóshajó Magic 4 mobiltelefonját hozta el a nemzetközi piacokra.
A közelgő összehajtható telefon mellett a Honor az okostelefon-piac Kínán kívüli, drágább prémium szegmensére helyezi a hangsúlyt. Ezzel a Honor a Samsung legújabb összecsukható telefonjaival – a Galaxy Z Flip 4-gyel és a Galaxy Z Fold 4-gyel – kerül versenybe. „Miközben a világgazdaság 2022-ben romlott, a prémium szegmens erős maradt, ami idén eddig a Samsungnak és az Apple-nek kedvezett” – mondta James Manning Smith. „A Honor egyik legnagyobb kihívása ebben az évben az lesz, hogy megpróbálja kihasználni ezt a trendet, és megpróbálja megnyerni az eladásokat a jól bejáratott prémium márkáktól, különösen egy olyan évben, amikor a feszített költségvetések miatt a fogyasztók igyekeznek elkerülni a potenciálisan kockázatosabb vásárlásokat.”
A Counterpoint Research szerint az 1000 dollárnál drágább telefonok kiszállításai 94%-kal nőttek a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ezt a szegmenst az Apple és a Samsung uralja. De a Honor kínai riválisai, köztük a Xiaomi, az Oppo és a Realme szintén sikerült részesedést szerezniük a tengerentúlon azzal, hogy sikerült közepes árú, magas specifikációjú készülékeket gyártaniuk. Ez újabb kihívást jelent majd a Honor számára. A Honor „olcsó kínai társai az elmúlt két évben komoly teret hódítottak az európai piacon, és ezt a pozíciót nem fogják harc nélkül feladni” – tette hozzá Smith. „Bár a Honor felpörgette a marketingjét, Kínán kívül hihetetlenül kemény versennyel kell szembenéznie”.