Ultramodern, robotizált raktárat nyitott az Euronics
A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre, a műszaki piacon elsőként alkalmazva ezeket a megoldásokat. Az új létesítmény egyaránt szolgálja az Euronics fizikai bolthálózatában és a dinamikusan fejlődő online csatornáin jelentkező növekvő vásárlói igényeket és a folyamatosan bővülő termékkínálat kapacitás szükségletét is.
A veszprémi székhelyű cég új raktára optimalizált, gazdaságosabb és hatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. A cég eddig kettő raktárból látta el hálózatát termékekkel, mostantól azonban minden logisztikai operáció egy helyen, közel megduplázott alapterületen zajlik majd, megteremtve ezzel a hatékonyabb munkavégzés feltételeit, és a kor elvárásainak megfelelő körülményeket.
A most átadott létesítmény emellett hosszú időre biztosítja az cég készleteinek állandóságát. A beruházást a vállalat 2-5 évre előre gondolkodva, a folyamatos kapacitásbővülést és a cég növekedését is beleszámolva méretezte. Mintegy 30 000 féle és összesen 300-400 000 darab termék tárolása válik lehetővé, ami anagyfokú tervezhetőséget tesz lehetővé, és segít felkészülni a kiugró vagy éppen váratlan keresletnövekedéssel járó időszakokra.
Az új raktár egyedülálló, robotizált megoldásokat is használ, amelyekkel az Euronics a műszaki piacon elsőként jelentkezik. Bizonyos termékek mozgatása, azok kiadása emberi erő helyett mesterséges intelligencia által vezérelt, autonóm árumozgató robotok segítségével zajlik, mellyel időt és emberi munkát, illetve a dolgozóknak fizikai megterhelést takarít meg a cég. Az automatizált raktár gyorsabb kikomissiózást, a napi rendelések gyorsabb előkészítését és ezen keresztül 30%-kal gyorsabb kiadást tesz lehetővé.
Mivel minden áruforgalom egy helyen lesz, rövidebb rakodási időt, jobb fajlagos fuvarköltséget, és a szállítójárművek jobb kihasználtságát is eléri a cég, ráadásul több rámpával, kétszerannyi kamiont tudnak fogadni. Összességében pedig ez a logisztikai költségek csökkenéséhez vezet.
„A ma megnyitott raktárbázisunk végső soron minden érintettnek, a cégnek, a vásárlóinknak, a beszállítóinknak és a munkatársainknak is jelentős hozzáadott értékkel bír. A növekedési stratégiánk fontos eleme a digitalizálás és automatizálás. Az értékesítési volumenünk, mind online, – 2018 óta több mint a duplájára – mind offline folyamatosan nő. A tavalyi évünket minden eddiginél magasabb árbevétellel, 11 százalékos forgalomnövekedéssel zártuk. A megnövekedett volumenű értékesítés pedig megkívánja e modern rendszerek használatát” –mondta el Fazekas Bálint, az Euronics Műszaki Áruházlánc kereskedelmi ügyvezető igazgatója.