Rendkívüli Hírek:

2024 november 24

Évekkel versenytársai előtt járhat a Tesla

Hétfőn azon hír hatására, hogy a Tesla újabb részvényfelaprózás előtt állhat felrobbant a részvény árfolyama és 8.03 százalékos pluszban zárt az EV gyártás úttörője. Az emelkedés hátterében a fundamentális tényezők mellett a Morgan Stanley elemzője szerint az is áll, hogy a befektetők arra spekulálnak, hogy a Tesla jobban fogja kezelni az ellátási lánccal kapcsolatos problémákat, mint a vetélytársai.

Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője kedden arról számolt be, hogy a tervek szerint a Tesla összesen akár 200-250 milliárd dollárt is költhet kutatás-fejlesztésre 2030-ig. Az összeg nagyságát jól szemlélteti, hogy jelenleg a világ második legértékesebb autógyártójának, a Toyotának a piaci kapitalizációja 254.88 milliárd dollár.

Stabilan emelkedik a Tesla árfolyama

A Tesla gyengén kezdte az évet, február végéig a csökkenő tendencia dominált a részvény árfolyamában, azonban február 24-ei lokális, 700 dolláros mélypontjáról több mint 64 százalékot pattant fel a Tesla. A hétfői kereskedési napot végül 8.03 százalékos erősödést követően 1091.84 dolláron zárta az EV gyártó. Kedden tovább tudott erősödni a Tesla, 0.71 százalékos pluszba fordult a papír és 1099.57 dolláron zárt. Ezzel idén már több mint 4 százalékos pluszban van az EV gyártó. A Tesla bőven a legértékesebb autógyártó, a piaci kapitalizációja meghaladja az 1.1 billió dollárt. Jonas 1300 dolláros célárat határozott meg.

Jonas elmondta, hogy az elmúlt időszakban az ellátási lánccal kapcsolatos problémák és a nyersanyagok árfolyamában látott óriási mértékű drágulás jelentős fejtörést okoz az EV szektor szereplőinek. A Tesla a chiphiányt is ügyesebben tudta kezelni versenytársainál, Jonas szerint az ilyen jellegű problémák kezelésében óriási a Tesla versenyelőnye, akár 5-10 évvel is versenytársai előtt járhat a Tesla.

A Tesla uralma egyelőre stabil, a tavalyi évben eladott elektromos autók 21 százalékát Tesla modellek tették ki.

Az elemző szerint a Tesla árfolyamában látott rally azt reflektálja, hogy más befektetők is hasonlóan gondolkodnak a Tesla jövőjével kapcsolatosan. Az EV mánia nyertesei azok a cégek lesznek, akik a nehézségek ellenére is stabilan magas szinten tudják tartani a gyártási volumenüket. „A piac azt mondja, hogy ilyen tekintetben jelenleg nincs komoly riválisa a Teslának.” írta Jonas.