2024 október 01

Adriai régióban bővít az IMMOFINANZ

Az olaszországi piacra lépés után az IMMOFINANZ – vállalati stratégiájával összhangban – az adriai régióban bővíti jelenlétét a sikeres STOP SHOP márkán keresztül. A középtávú terv szerint Horvátországban több mint 20 lokációra nő a STOP SHOP kiskereskedelmi parkok száma a jelenlegi négyről. Egy új STOP SHOP megépítése és egy meglévő helyszín bővítése már 2022 első fél évében megvalósul. A részletes piaci és lokációelemzések komoly keresletet jeleznek a horvát népesség körében a decentralizált helyi áruellátás iránt. Erre reagálva döntött úgy az IMMOFINANZ, hogy STOP SHOP kiskereskedelmi parkok fejlesztésével 22 helyszínre bővíti jelenlétét. A fejlesztési helyszíneket összesen mintegy 80 millió euróért vásárolta meg a vállalat.

Horvátország ígéretes piac, ahol stabilan helyreállt a gazdasági növekedés, egyre magasabb az elkölthető jövedelem és javul a fogyasztói bizalom. Sok éve vannak befektetéseink az országban, a STOP SHOP-okkal 2018-ban léptünk be a piacra. Nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk a helyi közösségektől és a bérlőktől. Sok nemzetközi bérlőnk terjeszkedni szeretne Horvátországban, és a városok méretéből és a kellemes vásárlási környezetben, megfizethető áron beszerezhető termékek iránti keresletből eredően a STOP SHOP-formátum ideális számukra a növekedéshez” – osztotta meg a vállalat stratégiáját Dietmar Reindl, az IMMOFINANZ operatív vezérigazgató-helyettese.

Nagy a kereslet a kiskereskedelmi parkok iránt

Az IMMOFINANZ sok éve támaszkodik a hosszú időn keresztül egészséges megtérülést nyújtó, költséghatékony és válságálló kiskereskedelmi parkok kategóriára, és már a korai időszakban felismerte a befektetések előnyeit. „Nagyon alaposan megvizsgáljuk az új lokációkat, és kihasználjuk a rendelkezésre álló piaci kapacitást. A Covid-járvány ismét nyilvánvalóvá tette, hogy a napi kényelmi cikkeket árusító, könnyen megközelíthető és sokszínű bérlői bázissal rendelkező kiskereskedelmi parkok jól teljesítenek, és népszerűek mind a bérlők, mind pedig a vásárlók körében” – tette hozzá Dietmar Reindl.

A jelenleg 4 helyszínből álló horvátországi STOP SHOP-portfólió több mint 20 lokációra bővül a következő 3-5 évben, mintegy 250 millió eurós befektetéssel. A több mint 730 ezer négyzetméter alapterületű új helyszíneket az ENS helyi fejlesztési szakértőinek közreműködésével vásárolták meg. Az itt épülő kiskereskedelmi parkok bérbe vehető alapterülete meghaladja majd a 190 ezer négyzetmétert.

Szigorú ESG-szabványok

Mind az építés, mind pedig az üzemeltetés szigorú ESG-szabványokat követ. Összesen több mint 150 ezer négyzetméternyi fotovoltaikus berendezést telepítenek a helyszíneken, és jelentősen megnövelik a megújuló energia termelését az IMMOFINANZ új zéró emissziós stratégiájával összhangban. Nagy számban létesítenek majd töltőállomásokat elektromos járművekhez, ezzel támogatva az érintett régiókban az elektromobilitást. A kiskereskedelmi parkok körüli zöld területek megtervezésekor kiemelt szempont lesz a biológiai sokféleség megőrzése, és az új projekteknél fel fogják használni az IMMOFINANZ üzemivíz-hasznosítási és városi erdősítési kísérleti programjainak tapasztalatait. A STOP SHOP-okat helyi horvát cégek építik majd, és az új kereskedelmi ingatlanok több mint 5000 munkahelyet teremthetnek középtávon.

2021 szeptember végén Horvátország négy meglévő, együtt közel 21 ezer négyzetméter alapterületű STOP SHOP-jában (Valpovo, Eszék, Ludbreg és Nasice) nem maradt bérbeadatlan terület. A ludbregi kiskereskedelmi parkot jelenleg bővítik mintegy 3000 négyzetméterrel, és ez a helyszín – a 7000 négyzetméteres kastelai új kiskereskedelmi parkkal együtt – a tervek szerint már 2022 első felében megnyitja kapuit.

A STOP SHOP portfólióról

A STOP SHOP az IMMOFINANZ kiskereskedelmi márkája Európában. A koncepció célja, hogy 30-150 ezer fős vonzáskörzetű csomópontokban kedvelt helyi szolgáltatók számára kényelmes regionális bevásárlóközpontok létrehozása. Jól megközelíthető helyszíneken, könnyű parkolással a mindennapokhoz szükséges egyszerű bevásárlási lehetőséget kínál „ártudatos” vásárlóknak.  A STOP SHOP portfólió bérbeadási mutatója 2021. szeptember 30-án 99,0%.

Az IMMOFINANZ STOP SHOP portfóliója 99 kiskereskedelmi parkot (meglévő befektetéseket) jelent tíz országban: Szlovákiában (16), Szlovéniában (14), Magyarországon (14), Szerbiában (14), Ausztriában (13), Cseh Köztársaság (12), Lengyelország (10), Horvátország (4), Olaszország (1) és Románia (1).

Az IMMOFINANZ-ról

A kereskedelmi célú ingatlanokra szakosodott IMMOFINANZ csoport alaptevékenysége az ingatlankezelés és – fejlesztés, amely Európában az alábbi nyolc piac kiskereskedelmi és irodai szegmenseire összpontosítja tevékenységét: Ausztria, Németország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Lengyelország és az Adriai régió.  A cég által nyújtott minőséget és szolgáltatási színvonalat a STOP SHOP és a VIVO! kiskereskedelmi márkák, valamint a myhive irodamárka fémjelzi. A csoport több mint 210 tagból álló ingatlanportfóliójának összértéke közel 5,0 milliárd EUR. Az IMMOFINANZ részvényeit a Bécsi (ATX tőzsdeindex) és a Varsói Értéktőzsdén jegyzik. További információ: http://www.immofinanz.com