Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 21

Régóta nem tudja az irányt a Richter

Bár vannak a Richternek erősebb és gyengébb napjai, távolabbról nézve egy egészen hosszan tartó stagnálás látható a gyógyszercég részvényeinek grafikonján. Természetesen a nyári uborkaszezonnak is lehet része a kisebb mozgásokban, de érdemes áttekinteni, hogy hogyan is áll most a tőzsdén a harmadik legnagyobb magyar blue chip.

Sávozás

A Richter árfolyama lényegében május vége óta a 7800 és 8400 forintos szintek által körülhatárolt sávban mozog. Több próbálkozás volt az esésre és a kitörésre is a piac részéről, de egyelőre ebből, a viszonylag szűk sávból már 2 hónapja nem tud elmozdulni az árfolyam. A technikai indikátorok ennek köszönhetően többnyire inkább semlegesek is. Az igazán jelentős jel tehát az lenne, ha valamelyik irányba képes lenne elmozdulni az árfolyam. A Richter esetében jellemző viszont a fals letörés/fals kitörés esete, ezért érdemes lehet nem rögtön az első alá-, vagy fölé szúrásra reagálni, hiszen néhány esetben megtévesztő is lehet.

Nem tágít a kék sávból a Richter (www.investing.com)

Nem ciklikus iparág

Érdemes tisztázni, hogy a Richter szempontjából kevésbé értelmezhető az, ha a nemzetközi tőzsdeindexek állásához vagy az általános hangulathoz viszonyítjuk az árfolyamot. A gyógyszeripar ugyanis nem a gazdasági ciklusokkal együtt változik. Ennek köszönhető az is, hogy a harmadik hullám legdurvább tombolása során volt képes új csúcsokra emelkedni a Richter, a gazdasági nyitás során viszont már inkább esett az árfolyam. A Richternél az országspecifikus tényezők sem annyira relevánsak, sokkal inkább az egyedi sztorikra lehet fontos figyelnünk.

Az egyedi sztorikról pedig az augusztusban (egészen pontosan a hónap harmadik napján) esedékes  gyorsjelentésben kaphatunk pontosabb képet. A továbbra is meglehetősen gyenge forint jól jön a vállalat számára, hiszen bevételei nagyrészt devizában keletkeznek. A Richter számára hagyományosan jó profitot hozó cariprazine Egyesült Államok-beli értékesítési számait kell még követnünk, illetve, hogy a nőgyógyászati piacon mekkora piaci részesedéssel bír a vállalat, hiszen céljuk ennek jelentős növelése.