
Növelte forgalmát a Huawei
A Huawei forgalma tavaly 19,1 százalékkal nőtt a 2018-ashoz képest 858,8 milliárd jüanra (110 milliárd euró). A növekedés mértéke nagyjából megegyezett az előző évivel, ami 19,5 százalék volt. A nyereség tavaly a 2018-ashoz képest 5,6 százalékkal emelkedett 62,7 milliárd jüanra (8 milliárd euró). A profit 2018-ban 25 százalékkal nőtt.
Az értékesítési árbevétel Kínában 36,2 százalékkal 506,7 milliárd jüanra emelkedett. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben Kína nélkül 13,9 százalékkal csökkent, az európai és a közel-keleti térségben 0,7 százalékkal emelkedett. Az okostelefon értékesítéseket is magában foglaló készülék üzletág forgalma 34 százalékkal, a mobil távközlési hálózati berendezéseket gyártó üzletágé 5 százalékkal bővült. A Huawei a világ második legnagyobb okostelefon gyártója a dél-koreai Samsung után tavaly 240 millió készüléket adott el, 15 százalékkal többet az előző évinél.
Legnagyobb okostelefon piacán, a kínai belföldi piacon tavaly a Huawei 38,5 százalékra növelte részesedését az előző évi 27 százalékról a Canalys piackutató cég kimutatása alapján. A Huawei tavaly bevételének 15,3 százalékát, 131,7 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztés finanszírozására.
A válallat továbbra is „stabil tempóban” gyarapodik „a hatalmas külső nyomás ellenére is” a soros cégelnök Eric Xu éves eredményhez fűzött magyarázata szerint. Figyelmeztetett azonban arra, hogy az idő előrehaladtával a külső gazdálkodási kondíciók romlására kell számítani.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.