Nincs akadálya az önjáró autóknak a németeknél
Mindenképpen kell vezető
A német parlament felsőháza, a Szövetségi Tanács (Bundesrat) pénteken fogadta el a jogszabályt. A törvény megköveteli a vezető jelenlétét az önállóan navigáló járműben annak érdekében, hogy bármikor átvehesse az irányítást, ha erre rákényszerül, vagy a jármű vezérlő rendszere erre felszólítja.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]
A vezetőnek azonban nem kell a kezeit a kormányon tartania, és nem kell az utat figyelnie sem, bármivel elfoglalhatja magát. A törvény a baleseti felelősség megállapítása miatt megköveteli, hogy a jármű „fekete dobozzal” legyen felszerelve, ami minden paraméter, esemény és beavatkozás mellett rögzíti azt is, hogy mikor állt jármű számítógép és mikor ember irányítása alatt.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Ő lesz a felelős is
Alapvetően minden balesetért, amiben az önállóan navigáló jármű érintett, a benne ülő vezető fog felelősséggel tartozni. Kivéve azokat az eseteket, amikor maga a vezérlő rendszer mondja fel valamilyen okból a szolgálatot, mert az a gyártó felelőssége lesz.
A technológiai fejlődés függvényében a most meghozott törvényt két év múlva tervezik felülvizsgálni. A törvény gyakorlatilag az autógyárak számára teszi lehetővé, hogy „élesben” teszteljék autonóm mobilitási technológiai fejlesztéseiket.
A tesztelés során keletkező adatok biztonságának és kezelésének a kérdését a mostani törvény nem rendezi. Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter az autó feltalálása óta a legnagyobb mobilitási forradalomnak nevezte az „autonóm autó” megjelenését.