2025 január 15

Három technológia, ami meghatározhatja a jövőnket

Hogyan hat a világra a digitális transzformáció, a vásárlók példátlan elkötelezettsége, és az intelligens automatizáció rendkívül gyors fejlődése? Ezek a kérdések voltak a KPMG május 8-án Bostonban megrendezett, idei gobális elemzői napjának fő témái. A Shaping the 21st Century Enterprise – for Our Clients and Ourselves címet viselő rendezvényen a KPMG vezetői több mint 60, a világ elsőszámú iparági elemzőjével osztották meg tapasztalataikat, és mutattak be új megoldásokat.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]

Az elemzők véleménye

Az eseményt megelőzően a KPMG a diszruptív technológiák relatív hatásairól készített felmérést az elemzők körében. Ezek a technológiák olyan megoldásokat alkalmaznak, melyek lebontják a meglévő módszereket, akár gyökeresen átalakítják azokat, és így hatnak a termékek, szolgáltatások üzleti értékére.

A beérkezett válaszok szerint a kognitív technológia, a különböző folyamatok robotokkal való automatizálása, valamint az „Internet of Things” (dolgok internete) lehet a három legbefolyásosabb technológiai tényező a következő három évben. Utóbbi a fizikai tárgyak, eszközök, járművek, épületek és egyéb beágyazott elektronikai elemek hálózati kapcsolatát és adatcseréjét jelenti.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A felmérés eredményei kapcsán Mike Nolan, a KPMG egyesült-államokbeli Innovation&Enterprise szervezetének vezetője hangsúlyozta: „a diszrupció nem ismer határokat, és a siker érdekében – hozzánk hasonlóan – ügyfeleinknek is az innovációra kell fókuszálniuk”.

„A vezetési gyakorlatok és a különböző folyamatok kialakításánál hangsúlyosnak kell lennie az innovációnak, így ugyanis a vállatok képesek lesznek megérteni a piaci jeleket, okos befektetési döntéseket hozni, és létrehozni azokat a technológiai képességeket, amelyek a vállalkozás sikeres átalakításához szükségesek” – tette hozzá.

A fogyasztói élmény fontossága

A felmérésből az is kiderül, hogy az üzleti vezetők számára stratégiai prioritást jelent a fogyasztókra fordított figyelem. A szofisztikált adatok és elemzések, az innovatív megközelítések és a következő generációs technológiák jobban segítik a vállalkozásokat a fogyasztói preferenciák megérésében, mint eddig valaha.

Ennek kapcsán Tim Jones, a KPMG globális Management Consulting vezetője a KPMG legutóbbi globális vezérigazgatói felmérésének eredményeire utalt vissza, melyekből az látszott, hogy a vezérigazgatók közel 90 százaléka nem csak a változó fogyasztói lojalitás miatt aggódik, hanem amiatt is, hogy jelenlegi termékük vagy szolgáltatásuk három év múlva is releváns lesz-e vevőik számára.

Digitalizáció: lehetőség és nem veszély

Winkler Zsolt, a KPMG igazgatója szerint fontos, hogy a Magyarországon működő vállalatok is aktív szereplői legyenek a digitalizáció okozta változásnak, és ebben elsősorban a lehetőséget, és ne a veszélyt vagy a munkaerő gépekkel történő helyettesítését lássák csak.

„A robotizációval, a folyamatok automatizációjával felszabaduló munkaerő biztosíthat alapot arra, hogy a vállalatok szervezeti működési modelljüket akként alakítsák, hogy azok új piacokra, új termékek innovációjához vagy ügyfél-elégedettségük növeléséhez vezessenek olyan, eddig ismeretlen adatfeldolgozási képességek alkalmazásával, melyek a kognitív technológiák megjelenésével érkeznek el mindennapjainkba.”