
Civil szervezeteknek oszt pénzt az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Igazgatóságának döntése nyomán 20 civil szervezet nyert el támogatást a fogyasztói tudatosság és jogérvényesítés támogatására, a pénzügyi kultúra fejlesztésére kiírt jegybanki pályázaton.
78 millió forintot osztottak szét
Az MNB témában kiadott közleménye szerint a pályázatra meghirdetett teljes, közel 78 millió forintnyi összeget megítélte a nyertes nonprofit szervezeteknek.
Témakörök, amelyekre pályázni lehetett
– A fogyasztók pénzügyi jogérvényesítését elősegítő és támogató független szakmai tevékenység; Pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató információs rendszer kialakítása és működtetése;
– A tudatos pénzügyi fogyasztói magatartás elősegítése és a fogyasztók tájékozottságának javítása érdekében pénzügyi fogyasztóvédelmi oktatások és tájékoztatók szervezése, lebonyolítása;
– A hátrányos helyzetű társadalmi rétegek pénzügyi tudatosságának növelése.”
Az MNB gazdasági-társadalmi felelősségvállalási tevékenysége kapcsán a 2014-2016 közötti időszakra stratégiai célként határozta meg a pénzügyi kultúra és ismeretterjesztés, a fogyasztói tudatosság erősítése terén a jegybank szerepvállalásának erősítését. Az ennek keretében kiírt pályázatra a saját költségvetéssel és nyilvántartott tagsággal rendelkező, az elmúlt legalább 3 évben aktívan a fogyasztóvédelemben tevékenykedett nonprofit szervezetek jelentkezhettek.
A civil szervezetek 2015. június 30-ig kötelesek tájékoztatni az MNB-t a megvalósult projektről és a támogatás pénzügyi felhasználásáról.
Összeült a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Fórum
Közben ismételten ülést tartott ma az elszámolási törvény témájában az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja által létrehozott Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Fórum, amely a civil szféra, illetve a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi kezdeményezésekről egyeztető testülete.
Az egyeztetéseken – amelyen 21 civil szervezet vett részt – a jegybank jelezte: a forint és devizahitelesek ügyét megnyugtatóan rendező jogszabály kihirdetése után fogyasztóvédelmi tájékoztatók, honlapján megjelentetendő kérdések és válaszok, illetve kommunikációs kampány során kívánja a hazai fogyasztókat minél részletesebben tájékoztatni az elszámolási törvénnyel kapcsolatos tudnivalókról. Az MNB számít a Civil Háló és a pénzügyi tanácsadó irodahálózat aktív közreműködésére is e tájékoztatásban.