Lehengerelte Németországot a Zalando
Online adja a cipőket a Zalando
A 2008-ban alapított vállalat alaptevékenysége a kezdetekkor az online cipőárusítás volt. Az évek során bebizonyosodott, hogy a német vállalat Európa egyik legnagyobb ütemben fejlődő startup társaságává nőtte ki magát, mely az alapítástól számított négy évet követően már 1 milliárd euró feletti árbevételt könyvelt el.
2008-ban a Rocket Internettől kapott 70 ezer eurós tőkeinjekcióval a berlini pincéből indult társaság két év múlva 200 millió eurós árbevételre tett szert. Ebben az évben csatlakozott a cégalapítóhoz Robert Gentz és David Schneider, akikkel együtt újjászervezték a vállalat alaptevékenységét. Mára Európa legnagyobb, kizárólag online-felületű ruházati áruházává vált.
Amerikai mintát követnek
Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a startup vállalkozás, mint a legtöbb európai, a jóval korábban létrejött amerikai vállalatok profiljának másolása. A Zalando a tengerentúli Zappos online cipő áruház ötletén alapult, melyet 2009-ben 1,2 milliárd dollárért vásárolt fel az Amazon.
A cég ma több mint 7 400 főt foglalkoztat és 15 európai országban képviselteti magát. A Zalando szerint a logisztikai elosztásuk segítségével szinte bárhova 9 órán belül ki tudják szállítani a rendeléseket. A cég portfoliójában megtalálhatóak a különféle ruházati termékek értékesítései (1 500 márka), valamint a sajátmárkás termékek forgalmazása is (zLabels).
Most már nyereségesek is lehetnek
Az idei év első félévében a társaság teljes árbevétele 29,5%-kal 1,047 milliárd euróra nőtt, míg az úgynevezett DACH (Németország, Ausztria és Svájc) régióban 21,2%-os növekedést tapasztaltak. Idén sikerült nyereségbe fordítani az üzemi eredményt is, mely 2013-ban még 109 millió eurós veszteséget mutatott. Az üzemi eredmény marzs 2014 első félévében -8,9%-ról 1,2%-ra javult.
A nettó profit a második negyedévben 29 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 33,5 millió eurós veszteséghez képest, ugyanakkor az első hat hónapban mindössze 200 ezer eurós lett a nettó haszon. A társaság rendkívül sikeresnek találta az üzemi eredmény nyereségességét, melyet jelentős költségcsökkentéssel értek el. Az idei lehet az első nyereséges év a társaság történetében.
Október elsején jön az tőzsde
A Zalando 24,476 millió darab új részvényt kíván kibocsátani, melynek értéke 507 és 633 millió euró közé tehető a lehetséges darabszám növeléssel. A részvényenkénti árat a jegyzésgyűjtési időszak alatt 18 és 22,5 euró között határozták meg.
A Zalando értékpapírjai Prime Standard minősítéssel kerülnek forgalomba, mely belépőt jelenthet a német részvényindexekbe is. A nagybefektetők által birtokolt és az újonnan kibocsátott részvényeket egybevéve a cég részvénytőkéjének mintegy 11,3%-a kerül forgalomba október 1-jétől. A jegyzésgyűjtési időszak szeptember 18-án kezdődött. A legutóbbi becslések szerint a cég piaci értéke 5,3 milliárd euró.