2025 május 25

Béremelési programot hirdettek – Így akarnak nőni

A téli bejelentés közvetlen következményeként nagyot ugrott a munkavállalói jelentkezések száma a Gap és a hozzá tartozó Old Navy láncoknál. Az egy évvel korábbi szinthez képest legalább 10 százalékkal emelkedett a benyújtott önéletrajzok száma – írja a Bloomberg. Az Old Navy-nál ez különösen jól jött, mivel a márka esetében korábban visszaesett a jelentkezői aktivitás. A béremelési program hatására azonban most komolyabb szelekciót alkalmazhatnak a potenciális dolgozók kiválasztásakor – mondta Lynn Albright, az Old Navy boltok alelnöke.

gap2 130308Hűség és siker

A 2015-ig 65 ezer alkalmazottat érintő kezdeményezésről Albright már a Vox.com-nak úgy nyilatkozott, hogy a motiváció az egyik legfontosabb pillér. Meglátása szerint az új alkalmazottak felvétele igen nagy költséggel jár, nemcsak a betanítás, hanem az alacsony produktivitás, illetve a kérdéses elkötelezettség miatt is. Éppen ezért az egyik cél, hogy megerősítsék azon dolgozók pozícióit, akik régóta a vállalatnál vannak, és hűségesek a márkához.

A béremelés egyik legfontosabb ösztönzője az volt, hogy a kiskereskedelmi ágazatban a digitális és online vásárlás egyre nagyobb teret hódít. A vásárlók már igencsak felkészültek, amikor belépnek egy üzletbe. Amennyiben nem tudunk megfelelő képességű, eléggé felkészült és termék-központú alkalmazottakat állítani a boltokba, elveszítjük ezeket a vásárlókat. A cél pedig éppen az, hogy áttérítsük magunkhoz őket – hangsúlyozta Albright.

Az amerikai bérprobléma

A Gap projektjének elindulása előtt nem sokkal egy amerikai agytröszt átfogó tanulmányt publikált az amerikai bérszínvonal alakulásáról. Az írás kiemeli, hogy a produktivitás növekedéséhez képest a bérek rendkívül kis mértékben emelkedtek az elmúlt időben, ami komoly strukturális veszélyt jelent az amerikai gazdaságra nézve.

Tudatosság és versenyelőny

A vállalat erősen bízik abban, hogy a munkavállalók és a vásárlók egyaránt pozitívan élik meg a változtatást. „Megvan a választási lehetőséged, hogy hova menj dolgozni és vásárolni. Nem kell olyan helyen maradnod, ahol úgy érzed, nem bánnak jól veled” – mondta Albright. Hozzátéve, hogy a vállalatuk mindig ezekért a tudatos személyekért versenyez.

„Ez egy befektetés” – jelentette ki az alelnök. „Költségekkel jár, de idővel költséget is fogunk megtakarítani, a beruházás pedig magasan megtérül.”