
Piros lapot kaphat az anitszociális komputerjátékos
Mindez összefüggésben lehet legalább két dologgal. Az egyik, hogy az idei esztendőtől Satya Nadella immár a cég új vezérigazgatója, másrészt a piacon előbbre jutni nyilván csak úgy lehet, ha a programokhoz és alkalmazásokhoz minél többen hozzáférhetnek.
Rivalizáló rendszerek átjárhatósága
Bármennyire is fejlődik a világ, gyarapodnak a háztartások, az még ma sem elképzelhető, hogy minden felhasználó asztalán ott álljanak egymás mellett a PC és Macintosh számítógépek, amelyek problematikája és rivalizálásának alapja a rendszerek és szoftverek kompatibilitása (átjárhatósága, összeférhetősége). A többi között ezért is értékelhető fontosnak a Microsoft vezérigazgatójának minap tett bejelentése, miszerint a cég Microsoft Office programcsomagja elérhető lesz használatra a rivális Apple cég iPad táblagépein is.
A Tőzsdefórum is beszámolt róla, hogy az Office applikációként lesz letölthető az iPadre. A különböző dokumentumok olvasása és megnyitása ingyenes lesz, de a dokumentumok módosításához már Office 365 előfizetésre lesz szükség. A vezérigazgató szerint a Microsoft komolyan elkötelezett az Office népszerűsítése mellett, a cég víziója, hogy az egymilliárdot is meghaladja az Office 365 előfizetőinek száma.
Gyorsabban akar haladni a Microsoft menedzsment
A Microsoft menedzsmentje jól látja az utat, és érezhetően ott erősít, ahol gyorsabban haladhat. Az egyik ilyen felismerés, hogy az asztali számítógépek piaca folyamatosan gyengül, csökkennek az eladások. Az alkalmazásokra, az élet mind nagyobb részét átfogó, s kivált korszerűbb és fogyasztóbarátabb szoftverekre azonban erősödik a kereslet. Kiderült ez a Microsoft legutóbbi negyedéves adataiból is.
2013 utolsó három hónapjában éppen ezen a piacon, kivált a vállalati felhasználok körében sikerült erősíteniük. A bevételek a korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva tizennégy százalékkal többet, 24,5 milliárd dollárt tettek ki. A vállalat nettó nyeresége több mint hat és félmilliárd dollárra rúgott, ami 0,78 dollárt jelentett részvényenként. Ez is több volt a korábbi esztendő hasonló időszakház képest, s számottevően meghaladta a piaci elemzők várakozásait is.
A sikereiket erősítette, hogy egyre kedveltebbek a felhőalapú alapú szolgáltatásaik és nagy kereslet mutatkozott új játékkonzoljuk, az Xbox One iránt is. A konzolból 3,9 millió darabot adtak el.
Kizárhatják a játékból, aki rosszul viselkedik
S ha már az Xbox One-ról van szó, a Microsoft a jövőben szeretné elérni, hogy javuljon az online játékokban részvevők modora. Aki nem megfelelően viselkedik a jövőben az online játékok során, akár következményekkel is számolhat. Az a játékos, aki a társai körében folyamatosan meg nem engedhetően negatív színben tűnik fel, számíthat rá, hogy időről időre bizonyos funkciókat nélkülözni lesz kénytelen a játékkonzolján. Egy olyan értékelő rendszert (reputationssystem) dolgoztak ki, amelyben a csendesnek nevezett jelzéstől a sötétzöldön keresztül a vörösig értékelik a játékosok magatartását.
A Microsoft a honlapján felhívja a figyelmet arra, ha valakiről folyamatosan piros visszajelzés érkezik, mert zaklatja játékostársait, antiszociálisan viselkedik, az számíthat rá, hogy kevesen akarnak majd játszani vele. Végső esetben akár bizonyos – a játékok használatához szükséges – alkalmazásokhoz sem tud hozzáférni. Amikor egy-egy játékos értékelése a zöldről a sárgára vált, amit nyilván a piros követhet, értesítést kap.
Ez utóbbi, sok játékos szenvedélyű embert érintő döntés is igazolja a cég törekvéseit. Új piaci pozíciókat csak újszerű megoldásokkal lehet elérni. Erre szükség is van, hiszen a Windows 8 például 2013-ban, az eladások megháromszorozásával is csak 2,1 százalékos piaci részesedést hasított ki a táblagép piacon az egy évvel korábbi egy százalék után.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.