
Megzuhant a Procter&Gamble
A világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának csütörtöki közlése szerint az adózott eredmény 1,88 milliárd dollár, részvényenként 64 cent volt a június végén záródott pénzügyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 3,63 milliárd dollár, részvényarányosan 1,24 dollár után. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 82 centről 79 centre csökkent, de jobb lett az elemzői várakozások átlagában szerepelt 77 centnél.
Az értékesítési árbevétel 2,2 százalékkal 20,66 milliárd dollárra nőtt, szintén meghaladta az elemzők által várt 20,55 milliárd dollárt. A cég vezetése a júliussal kezdődött új pénzügyi évre a részvényarányos nyereség 5-7 százalékos, az árbevétel 1-2 százalékos bővülésére számít, ez valamivel elmarad az elemzői várakozásoktól.