
Nielsen: továbbra is piacvezető a Tesco
Szintén hagyományosan a negyedik helyet foglalja el a Spar, ezúttal 421,2 milliárd, az ötödiket pedig a Reál 370 milliárd forint éves forgalommal. A Nielsen a toplistát a vállalatok saját közlése, illetve becslés alapján állította össze. „Ha a listán szereplő, egész évben működő láncok sorrendje a tavalyihoz képest nem is változott, azért némileg átrendeződött a piac” – idézi a közlemény Szalókyné Tóth Juditot, a Nielsen ügyvezető igazgatóját, aki hozzátette: mind a hipermarketek, mind a szupermarketek és diszkontok mezőnyéből eltűnt egy-egy lánc. Már nem szerepel a rangsorban a Cora, amelynek korábbi hét egységét megvette az Auchan, és ezzel áruházainak számát tizenkettőről tizenkilencre növelte.
A Match és a Profi üzleteinek zöme pedig fokozatosan került a CBA vagy a Coop tulajdonába. Mindezek következtében tizenegyre csökkent az élelmiszert, háztartási vegyiárut, valamint kozmetikumot árusító nagy üzletláncok száma, erősödött a koncentráció. A ügyvezető igazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy amíg a toplista első öt helyezettje többféle üzlettípust működtet, addig az utánuk következők csak egy-egy csatornában érdekeltek. Az élboly mögött a sorrend: Lidl, Auchan, Penny Market, Aldi, Drogerie Markt és Rossmann. Év közben a Match és a Profi hálózata tulajdonost is, nevet is változtatott.
Magyarországon tavaly a napi fogyasztási cikkek fogyasztói árának átlagos emelkedését meghaladó mértékben nőtt a Lidl, Aldi, Auchan, Penny Market és Spar bevétele az előző évhez viszonyítva – tartalmazza a közlemény.