2024 december 26

Csak a jó hírük csorbult a kartellgyanúba keveredett autógyártóknak

A jó hírük csorbát szenvedett

„Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak” – szögezte le az ifo elnöke az interjúban. „Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra” – mondta, a Volkswagent hozva fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira.

A cégek jó híre azonban mindenképpen csorbát szenvedett Fuest szerint: „érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent”. Hozzátette: az esetleges büntetéseket és kártérítéseket az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután „az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, ezért van miből”. Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó – mutatott rá.

Az Európai Bizottság illegális áregyeztetés gyanújával indított vizsgálatot a VW, Audi, Porsche, Daimler és BMW autógyárak ellen. A német Der Spiegel magazin beszámolója szerint az autógyárak a kilencvenes évek óta több mint hatvan munkacsoportban egyeztettek a technikai, árszabási, beszállítói kérdésekben a piaci stratégiáról.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Lebukott minden idők egyik legnagyobb autóipari kartellje

Kartellezés gyanújába került az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler – jelentette a Der Spiegel.

A német hírmagazin szombati számában megjelenő beszámolóból előzetesen ismertetett részletek szerint a súlyos versenyjogsértésről a VW adott át információkat a hatóságoknak „egyfajta önfeljelentés” formájában.

A VW szerint a cégek a kilencvenes évek óta több mint 60 munkacsoportban, 200-nál is több munkatárs részvételével egyeztettek titokban technológiai és beszállítói ügyekről, és a gyártási költségekről.

Sosem látott bírságok jöhetnek a német autóiparban
Az eddiginél is szélesebb körű kartellezéssel gyanúsítják a nagy német autógyártókat. A vizsgálatok további nyomást gyakorolnak a vállalatokra és az árfolyamra egyaránt, melyek akár 3-5 évig is eltarthatnak – mondta el Kovács Bálint az Equilor Befektetési Zrt. senior elemzője.