Sok a szabálytalanság az árubemutatókon
A szóvivő elmondta: ötödik éve folyamatosan vizsgálják az árubemutatókat, mert még mindig nagyon sok a szabálytalanság. Ezen a területen tavaly egész évben 87 ellenőrzést végzett a hatóság, és az esetek 72 százalékánál találtak jogsértést.
Az adatok szerint 2011-ben csaknem 400 írásos panasz érkezett a fogyasztóktól az árubemutatókkal kapcsolatban. Visszatérő probléma, hogy megtévesztő tájékoztatást adnak a fogyasztóknak a termékekkel, illetve a fogyasztói jogokkal kapcsolatban – tette hozzá Fülöp Zsuzsanna.
Összességében jól vizsgáztak viszont a koffein-, laktóz-, mesterséges színezék és tartósítószer-mentesként árult élelmiszerek, 30 ellenőrzött termékből háromnál találtak eltérést – közölte a szóvivő a legutóbb lezárult vizsgálat eredményeit ismertetve.
Az NFH először ellenőrzött ilyen termékeket, miután egyre nő azoknak a fogyasztóknak a száma, akik egészségügyi okok miatt tudatosan kerülnek bizonyos összetevőket. A laboratóriumi vizsgálat során egy bizonyos habtejszínről, egy tejről és egy szilvalekvárról derült ki, hogy nem felelnek meg teljesen a csomagoláson található jelölésnek – közölte Fülöp Zsuzsanna. A hatóság kötelezte a gyártókat és forgalmazókat, hogy ezzel a jelöléssel ne árusítsák tovább a termékeket, illetve az egyik esetben bírságot is kiszabtak.
A folyamatban lévő fogyasztóvédelmi ellenőrzésekkel kapcsolatban a szóvivő ismertette: ősszel lezárul a gazdasági reklámtevékenység, az elektronikus kereskedelmi tevékenység, az árfeltüntetés, illetve a szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézésének ellenőrzése.
Kiemelten vizsgálják a játszótéri eszközöket, a villamossági termékek biztonságosságát, illetve a 18 év alattiak védelmét szolgáló, az alkohol és dohánytermékek árusítását szabályozó rendelkezések betartását is. Még a karácsonyi vásárok előtt befejeződik a játékok forgalmazásának laboratóriumi vizsgálattal összekötött ellenőrzése – emelte ki Fülöp Zsuzsanna.
Kathi Attila, az NFH stratégiai kabinetvezetője közölte: lezárult a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár „KosART” elnevezésű fotópályázata. A felhívásra 19-en küldtek be csaknem 100 képet, amelyen azt mutatták be, hogy mit tartanak valódi értéknek, minőségnek. A három legjobb kép készítője a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség ajándékkosarát kapta.