2024 november 16

Könnyebb, gyorsabb, agilisabb: az új 911 Carrera 4

Az új Porsche 911 Carrera 4 egyesíti a 911 Carrera új generációjának kitűnő teljesítményét és hatékonyságát a PTM (Porsche Traction Management) aktív összkerékhajtási rendszer legfrissebb verziójának menetdinamikai előnyeivel. A Porschétől megszokott módon hátsótengely-orientált összkerékhajtás a 911 sorozat legfrissebb modelljeiben széleskörű időjárási- és útviszonyok mellett garantál maximális menetdinamikát. Az új 911 Carrera 4 modellek „négy kerék erejével” biztosítanak kiváló tapadást és menetteljesítményeket.

Az új összkerékhajtású 911 modellsorozat rögtön négy kivitelben kerül piacra – 911 Carrera 4 és 911 Carrera 4S kivitelben, mindkét formában Coupé és Cabriolet karosszériával egyaránt. Mindegyikre a hátsókerékhajtású típusok sportos tulajdonságai jellemzőek: könnyűépítésű karosszériájuk, felfüggesztéseik, erőforrásaik és váltóik megegyeznek, az egyedüli különbséget az összkerékhajtás jelenti. Ez azt jelenti, hogy a fokozott motorteljesítmény és menetdinamika ellenére az elődmodellekkel összehasonlítva mind a négy kivitelnek jelentősen mérséklődött az étvágya – a fogyasztáscsökkenés a kiviteltől függően elérheti a 16 százalékot. Továbbá, az új 911 Carrera 4-ek akár 65 kilogrammal könnyebbek lettek.

Az összkerékhajtású 911 modellek meghatározó ismertetőjegye továbbra is a szélesebb hátsó traktus: a hátsókerékhajtású 911 Carrerákkal összehasonlítva a hátsó kerékjáratok oldalanként 22 mm-rel, míg a hátsó gumiabroncsok 10-10 milliméterrel szélesebbek. A két hátsó lámpát összekötő tradicionális vörös fénycsík szintúgy új formát öltött.

Porsche Intelligens Teljesítmény: magas szintű menetteljesítmények, alacsony üzemanyag-fogyasztás

Szériában az összes változathoz hétsebességes manuális váltó jár, opcióként pedig mindegyik kivitelhez elérhető az ugyancsak hétfokozatú Porsche Doppelkupplung (PDK) duplakuplungos automataváltó. A 350 lóerős (257 kW) 3,4 literes hathengeres boxermotorral hajtott 911 Carrera 4 Coupé álló helyzetből 100 km/h-s sebességre akár 4,5 másodperc alatt (Cabriolet: 4,7 s) képes felgyorsulni, végsebessége pedig eléri a 285 km/h-t (Cabriolet: 282 km/h), a felszereltség függvényében. PDK váltóval a Coupé átlagfogyasztása 8,6 l/100 km (CO2-kibocsátás 203 g/km), míg a Cabriolet kivitelé 8,7 l/100 km (CO2: 205 g/km).

A 911 Carrera 4 S Coupé és Cabriolet típusokban egy 400 lóerős csúcsteljesítményre képes 3,8 literes hathengeres boxer farmotor dolgozik, amely a Coupé esetében akár 4,1 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt (Cabriolet: 4,3 szekundum) és 299 km/h-s végsebességet (Cabriolet: 296 km/h) tesz lehetővé, a konfigurációtól függően. PDK-val a Coupé átlagfogyasztása 9,1 l/100 km (CO2-kibocsátása 215 g/km), a Cabriolet kivitelé pedig 9,2 l/100 km (CO2: 217 g/km).

Újdonság: összkerékhajtás indikátor, Porsche Active Safe, üveg tolótető és kiterjesztett Sport Chrono csomag

Az új 911 Carrera 4 műszercsoportjában egy új menüpont is megtalálható, amely a sofőrt arról informálja, hogy a PTM összkerékhajtási rendszer a megadott pillanatban hogyan osztja el a motor erejét a kerekek között. Továbbá az összkerékhajtású 911 Carrera sorozat debütálásával együtt vezeti be a Porsche az opcionális Adaptive Cruise Control (ACC) adaptív sebességtartó tempomatot a teljes 911 palettához, amely a sebesség tartása mellett ellenőrizni és tartani képes a követési távolságot a gépjármű előtt haladók mögött. A PDK váltó megrendelése esetén az ACC rendszerhez jár a Porsche Active Safe (PAS) biztonsági funkció is, amely segít megelőzni a ráfutásos baleseteket. Mindezek felett a 911 Carrera Coupé-k extralistájában újdonságként megtalálható lesz az új üveg tolótető. A manuális váltóval szerelt és Sport Chrono csomaggal is kiegészített 911-esek vezetése mostantól még sportosabb lehet: Sport Plus módban a visszaváltások során a rendszer automatikusan duplakuplungol a visszaváltáshoz.

Az új összkerékhajtású Porsche 911-esek a rendkívül sikeres előző generációt váltják fel, amelyekből 2008 óta összesen mintegy 24.000 példány került kiszállításra. Ez a szám azt jelenti, hogy a második generációjú 997-modellek eladásának 34 százalékát tették ki az összkerekes típusok. Az előző generációs modellek az összkerékhajtású 911-esek történetének egyik legnagyobb hajtáslánci fejlesztését kapták meg: újdonságnak számítottak a közvetlen benzin-befecskendezéses erőforrások, a Porsche Doppelkupplung (PDK) duplakuplungos automataváltó és az elektronikusan vezérelt Porsche Traction Management (PTM). A Porsche 2011 júliusában koronázta meg a szériát a 911 Carrera 4 GTS modellel, amelynek 3.8 literes motorja immár 408 lóerőt (300 kW) teljesített.

Világpremier a Nemzetközi Párizsi Autószalonon

Az új összkerékhajtású Porsche 911 Carrera sorozat a nagyközönség előtt első ízben a 2012-es Párizsi Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be, a hivatalos piaci bevezetés pedig 2012 végére várható. A németországi indulóárak a következők: a Carrera 4 Coupé 97.557 eurótól, a Carrera 4 Coupé 110.290 eurótól, míg a Carrera 4 S Coupé 112.313 eurótól, a Carrera 4 S Cabriolet pedig 125.046 eurótól indul, országspecifikus alapfelszereltséggel. A megnevezett árak tartalmazzák a 19 százalékos németországi ÁFÁ-t.