2024 április 19

Két Kaposvárt érintő vasútvonalat fejlesztenek

Szita Károly egy hosszabb fejlesztési folyamat első állomásának nevezte a kormány döntését. Az erről szóló jogszabály előkészítésére a kormány felkérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot – mondta, hozzátéve: ez a döntés lehetőséget ad arra, hogy elkészüljön a megvalósíthatósági tanulmány és a felújítási tervek, és Európai Unió következő, 2014-től kezdődő új költségvetési ciklusában – várhatóan 2015-ben – elkezdődhet a vasútvonal fejlesztése. „Több mint egy évtizede vártunk erre a lépésre” – hangsúlyozta a polgármester, aki szerint „az elmúlt tíz évben regnáló kormányok semmit sem tettek az ügy érdekében”. A Budapest-Gyékényes vasútvonalon zajló közlekedés a 19. század végi állapotokat tükrözi – fogalmazott.

Kaposvár polgármestere elmondta: kezdeményezték azt is, hogy a Kaposvárról az M7-es autópályához vezető, településeket elkerülő M67-es gyorsforgalmi út megépítése is kerüljön be a kiemelt fejlesztések közé, s hozzátette: ennek jó esélyét látják. Gelencsér Attila az érintett vasútvonalak fejlesztésének és az M67-es út megépítésének késlekedését az előző kormányzatnak rótta fel, mondván, nem hívták le időben az uniós forrásokat. Kormányváltáskor – 2010-ben – mindössze 6 százalékon állt az uniós források kifizetése – közölte, hozzátéve: ez az elmúlt két év alatt mára 28 százalékra növekedett. Az immár kiemelt besorolású vasút- és közút-fejlesztésekről szólva azt mondta: ennek köszönhetően megszűnik a megye és Kaposvár elzártsága, Somogy vonzó befektetési tereppé válhat, ami a jövedelemtermelő-képesség növekedését, gazdaságfejlesztést, és ennek révén új munkahelyeket jelent.